Toch weer nattigheid... - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu Toch weer nattigheid... - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu

Toch weer nattigheid...

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

13 April 2008 | Nederland, Houten

Ook zonder de roep van de dwergooruil hebben we lekker geslapen. ’s Morgens kon ik de honden nog net droog uitlaten en toen begon het gedruppel. Lilian had al op buienradar gekeken en het zou er om hangen, nat of droog… Ze stroopte de mouwen op en heeft een lekkere cake gebakken en even later kwam de hele familie Den Haan op bezoek op het kampeerterrein. Er werd nog wat heen en weer ge-smst, want ik had met drinken niet op 3 kinderen gerekend, maar Lilian kwam met het verlossend smsje:”Heb bocht voor de kids bij me”, dus moeders had het probleem al opgelost.
Harry was nog wat lodderig toen ze het terrein op kwamen rijden, maar het vooruitzicht op cake was op z’n zachtst gezegd zeer aantrekkelijk! Lilian was ook lodderig, maar dat kwam door de koorts en een luchtweginfectie. De motivatie was echter groter dan de ziekte, hoewel ze duidelijk niet lekker in haar vel zat. Toch lief en gezellig dat ze er bij was!!!
We zaten onder de luifel van onze auto en Djinga, hun cattledog onder een plastic zak in de bench. Knotsgezellig en weer eens iets heel anders: bezoek op de camping, die eigen stoeltjes en versnapering meeneemt… Jaco en Lilian hebben tegelijk met ons hun Karstentent gekocht, een maatje groter en met een beige grondzeil, en verder identiek.
De kinderen vermaakten zich heerlijk in het bos en gingen een mooie hut bouwen, want de lichte regen kon hen niet deren.
Steeds als de tent wat opdroogde kwamen nieuwe druppels. Jaco en Lilian gingen weer richting huis met de kinderen en Djinga en we besloten om de tent vochtig mee te nemen. We zaten net op de snelweg naar Utrecht, en toen brak de zon door… Te snel ingepakt. Lilian had het ook al op de buienradar gezien, maar het was al te laat. In Houten hebben we op een grasje voor het huis de tent nog even opgezet om te drogen.
Shelley, een collega van Harry, had op het huis en de poezen gepast, en dat had ze geweldig gedaan!!! Ze had samen met Nille op de bank gezeten, en zich van Nilles temperament niets aangetrokken. Het was super gegaan en ik ben heel blij met Shelley’s goede zorgen. Ook had ze een bak viooltjes geplant bij het keukenraam, en ze ontving ons met koffie, thee en kippensoep. Het was een gezellige thuiskomst!