Nieuwe schoenen en sneeuw! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu Nieuwe schoenen en sneeuw! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu

Nieuwe schoenen en sneeuw!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

22 November 2008 | Nederland, Houten

Gisteren was het dan zo ver: ik heb nieuwe schoenen gekocht. Mijn oude wandelschoenen hadden het na 12 jaar begeven (Lowa trekking) wat ook wel mag na zo veel kilometers!
Eerst op internet gekeken, en toen naar Frans de Witte gegaan. Volgens hun site hadden ze lowa's in de aanbieding en daar ging ik eerst naar kijken. Echter... er waren er al zo veel me voor geweest dat de schoenen van dat type op waren. Niemand kwam kijken. Toen Harry iemand aanklampte die daar werkte en om nieuwe veters voor zijn schoenen vroeg geen flauw benul had hoe lang ze moesten zijn en mij voor de schoenenkast alsnog liet zwemmen, zei ik: "Kom Har, we gaan!"
Bij het naastgelegen Bever Zwerfsport werden we wel geholpen en goed ook. Ik ben namelijk voor een nieuw paar schoenen geen gemakkelijke klant. Omdat ik geen gevoel heb in mijn voeten moet je aan mijn loopje zien of ze goed zitten.
Mijn maat werd voor de zekerheid gemeten en uiteindelijk ging ik met de Meindl Matrei lady GTX naar huis. Het is een A/B schoen met gore-tex voor de droge voeten.
Heb een uurtje proefgelopen en er waren geen drukplekken op mijn voeten en enkels te zien, dus het is een goede keuze!
Ook weer gelachen om de honden... Harry zat met een stukje papier zijn bril te poetsen en ineens sprong Hiko op en griste het papiertje uit Har zijn handen. Voor een illistratie hebben we het nog een keertje geënsceneerd... Ook Tora had grote interesse voor het papiertje, maar is hierin niet zo doortastend als haar oom!
Vanmorgen stond ik om half acht op, keek naar buiten en... er was SNEEUW! Wel een Hollands klein laagje poedersuiker, maar toch... de daken en auto's waren wit, maar het gras nog groen.
Ik zette koffie voor Har thuis en Irma voor bij de hondenschool en ging samen met de honden naar de bushalte. Ik had regenbroek en -jas aan en dat was geen overbodige luxe. ook had ik de gisteren nieuw gekochte schoenen aan. Op het baggerveld van de hondenschool konden ze een mooie modderdoop krijgen!
Op de hondenschool was de opkomst redelijk gezien het weer. We hebben nu een groep die zich door wind en nattigheid niet uit het veld laat slaan (letterlijk!). Ik gaf Irma de keus om al of niet met Tora te lopen. Ze liet de hond en eer aan mij, want ze had nog een dag te gaan. Eigenlijk was deze dag Tora aan Irma beloofd en na overleg met mij zou ze de hond mee naar Best nemen. Nu gong mijn dienst niet door, maar dit was toch de dag van Tora en Irma. Afspraak is afspraak, nietwaar?
We moesten de volg-oefening op eindniveau doen: starten tussen 2 pionnen en een acht om de pionnen lopen. De hond heeft dan een binnen- en een buitenbocht. Op het kruispunt van de acht moesten we stilstaan en de hond laten zitten. Tora deed het voorbeeldig!
Ook het nieuwe speeltje (een sok met een gat in de hiel van Har met een tennisbal er in) kon Tora zowaar tot spel verleiden. Ook de vuurwerktraining gaat elke week een stapje verder. Ballonnen knalden, er klonk een ratel en mijn onverstoorbare Jap reageerde nergens op!
De schoenen zijn voor de ultieme baggertest geslaagd: droge sokken en dus ook droge voeten!
Vanmiddag heb ik Pien gebeld; ff kijken hoe het met haar was. Met een grote bak thee er bij hebben we gezellig zitten kletsen aan de telefoon!
Nog een stuk gefietst met de Hiko want hij had vandaag lekker de aandacht voor hem alleen. Toch is het raar, maar één hond in huis. Juist Tora die zo lekker kan puberen, aandacht trekken en klieren houdt je wel bezig. Aan Hiko heb je geen kind!
's Avonds kwam Irma Tora weer terugbrengen en nog een gezellig bakkie doen na een fotosessie bij Martijn.

Zit ik dit alles in de computer te tikken, kijk ik achterom en wat zie ik?!?!?!
Mientje Tut ligt breeduit met haar kluif op de bank!!! Eerst foto gemaakt (inwendig lag ik dubbel, maar niets laten merken aan de hond!) en toen Tora van de bank in de mand gepraat. Ze was erg vlot met gehoorzamen...