Lekker dagje mutsen en sneeuw! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu Lekker dagje mutsen en sneeuw! - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu

Lekker dagje mutsen en sneeuw!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

23 November 2008 | Nederland, Houten

Vanmorgen had ik de wekker op 8 uur gezet. Een snelle blik naar buiten… Hmmm… nog te groen… Nog lekker even omdraaien dan maar!
Een half uurtje later stonden we alsnog buiten. Op de stoep was het verraderlijk glad en ik bleef op de ruwe klinkers lopen waar het goed begaanbaar was. De honden zijn helemaal blij. Ze huppelen en springen en snuffelen… Kortom: ze hebben het druk buiten!
Heb nog wat foto’s van Bas zijn a.s. woning gemaakt en toen naar huis gewandeld om de honden te voeren.
In de keuken heb ik een lekkere bak thee gezet, en koffie voor Har. Met een bord pap en de al genoemde koffie was hij snel beneden. We hebben gezellig ontbeten bij kaarslicht en toen moest Har al vrij rap naar zijn werk. Vanmiddag moet hij voetbalsupporters rijden voor de wedstrijd FC Utrecht-Vitesse. Met een lange onderbroek, thermohemd en daar overheen zijn uniform is hij op pad gegaan Ik hoop dat hij zijn thermos met koffie mee naar binnen krijgt en dat ze dat niet aanzien als mogelijk projectiel om de boel op het veld te verzieken…
Zo, een was aangezet, afgewassen en nu zit ik lekker schaatsen te kijken op de bank en hoop op een echt pak sneeuw vanmiddag!
's Middags begon het te sneeuwen, nog niet echt serieus, maar toch wel genoeg om alles met een dun wit laagje te bedekken. Tora vond de wind met de langsjagende sneeuwvlokken in haar neus maar niets... Ze trok fantastische grimassen en ik had lol om haar!
Hiko heeft zo'n geweldig camouflagepakkie... je vindt hem niet meer terug als hij voor besneeuwde bosjes staat!
Harry zat intussen in het stadion waar FC Utrecht van Vitesse won. Elk doelpunt kreeg ik door gesmst en het werd 4-0. Gelukkig dat het een leuke wedstrijd was, want met die sneeuw is het anders wel afzien. Met juichen ben je in ieder geval nog in beweging!
Tora moest natuurlijk nog eendjes kijken, wat een uurtje later thuis afgereageerd werd op het eendje-speeltje! Hiko bekeek het, en vond alles best, zolang het ettertje maar niet aan zijn (zware) kop ging zitten klieren...
's Avonds wist hij op zijn eigen subtiele wijze me tot een wandeling te krijgen. Hij ging met zijn grote berenkop naast mijn schoenen liggen en me ondertussen doordringend aankijken. Nu was het echt serieus gaan sneeuwen, dus ik ging graag op zijn uitnodiging in!
Hiko is qua vachtkleur echt zo mooi gecamoufleerd... Je vindt hem bijna niet terug voor een besneeuwd bosje!
Ook was het erg grappig hoe ze reageerden op de plotselinge sneeuwpoppen die overal opdoken.
Natuurlijk ging Tora weer in de klierstand en moest Hiko het weer eens ontgelden. Zijn tolerantiebeleid naar Tora toe is echt Hollands! We hebben genoten, maar om half 4 's nachts regende het al weer. De sneeuwpret was weer van korte duur, maar da's ook al echt Hollands...