Koortsachtige voorbereidingen - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu Koortsachtige voorbereidingen - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu

Koortsachtige voorbereidingen

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

17 Juni 2009 | Nederland, Houten

Harry was sinds zondag in de lappenmand: een paar dagen koorts, hoesten, moe. Hij zat er behoorlijk mee in zijn maag, want hij is de enige chauffeur en de overtocht per boot van Hirtshals naar Kristiansand was gereserveerd op vrijdag vroeg in de middag. Het hoesten hield hem ’s nachts ook wakker, dus dat schoot ook niet op. Naar de kop van Denemarken is toch zo’n 1000 kilometer en dan is het wel belangrijk dat je dan lekker in je vel zit als je zo ver moet rijden.
Dinsdag had hij een kort dienstje en die reed hij toch maar uit. Natuurlijk kwam woensdag de terugslag en ondanks alles… wilde hij toch op donderdagochtend om 5 uur ’s morgens vertrekken. Diegenen die ons kennen en zij die al langer mijn verhalen lezen weten al wel hoe dat gaat. Ik ben er van overtuigd dat Har het ook echt meent als hij ’s avonds met de volste overtuiging zegt dat hij om 5 uur wil rijden, maar echt serieus nemen doe ik het niet meer. We zouden morgenochtend wel zien hoe het gaat lopen…
Ik had zo ook de problemen in mijn voorbereidingen. Eens in de 3 maanden stuur ik de huisarts een mail met een herhalingsrecept en ga ik naar de apotheek om een draagtasje vol op te halen en dan zijn ze weer een paar maanden van me af. Nooit problemen gehad tot… er een nieuwe apotheek is gevestigd. Ook in het dorp Houten worden de kleine huisartsenpraktijken gecentraliseerd in zorgcentra. Naast een groep huisartsen zitten daar ook een fysio, een verloskundige en dus ook een nieuwe apotheek. We hadden een brief gehad dat het handig zou zijn om over te stappen zodat er beter contact zou zijn tussen apotheker en arts. Hoewel ik er een vreemd gevoel over had (de oude apotheek deed het prima, nooit problemen gehad) besloot ik toch om over te stappen. De nieuwe apotheek had namelijk kluisjes waar je met een eigen code buiten de openingstijden je medicijnen op kon halen. Dat is handig!
Had ik het maar nooit gedaan, dat overstappen. De eerste keer kreeg ik mijn pakket al in 3 fases, maar nu vlak voor de vakantie ging ik maandag naar mijn kluisje nadat ik eerst al had moeten bellen waar de boel bleef (na een week wachten). Oh… ze waren het vergeten. Ik had uitgelegd dat ik op vakantie ging en het spul toch echt op korte termijn nodig had. Afijn, ’s avonds na mijn werk een halte eerder uitgestapt en naar het kluisje gelopen. Zat er een derde in van het pakket wat ik nodig had. Daar was ik niet blij mee. De volgende dag belde ik op en de apothekersassistente zei dat ik nog genoeg moest hebben van de overige medicijnen. Nu ben ik zeker geen rekenwonder, maar ik had echt niet overmatig gesnoept en kwam gewoon mijn reguliere 3 maandelijkse portie halen die ik bij de huisarts had aangevraagd. Inwendig borrelde het al. Een zelfdenkende apotheek is op zich niet erg, als ze maar goed nadenken. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: na 3x naar het kluisje gegaan te zijn had ik nog steeds niet alles compleet. Ik kookte, maar zag de oplossing in het ontbrekende medicijn via losse verkoop aan te schaffen in een apotheek onderweg. Gelukkig wist ik dat het ook gewoon los verkoopbaar was, en kon ik nu eindelijk met het goede overlevingspakket aan medicijnen onderweg. Wat een gedoe! Eén ding is zeker: ik ga terug naar de oude apotheek!

  • 09 Juli 2009 - 20:09

    Irene:

    Gelijk heb je.

    Groetjes Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Dit is een reis door een hondenleven, en en passant neem ik je mee via Überall (D), Hvorsomhelst (N), Partout (F) en Vannenleiendakske (B)mee op kampeertrektochten door Europa. Veel lees- en kijkplezier!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 421322

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 30 September 2014

Waterliniepad

01 Januari 2010 - 31 December 2010

Dagboekje 2010

28 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Weekend Eifel

12 Augustus 2010 - 23 Augustus 2010

Agder en Rogaland

03 Juni 2010 - 11 Juni 2010

Frans Vlaanderen

01 Februari 2008 - 06 Juni 2010

Hondenschool met Tora

01 April 2010 - 13 April 2010

Languedoc-Roussillon

01 Januari 2009 - 31 December 2009

Dagboekje 2009 buiten vakanties om

30 September 2009 - 05 Oktober 2009

Terschelling

18 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Vestlandet

09 April 2009 - 19 April 2009

Eindelijk weer kamperen!

06 December 2007 - 31 December 2008

Tora's eerste jaar

04 December 2008 - 14 December 2008

Westerwald

07 November 2008 - 09 November 2008

Weekend Friesland met Ma en Bas

17 September 2008 - 22 September 2008

Met Irma naar de Vogezen

07 Augustus 2008 - 23 Augustus 2008

Tröndelag en Vestlandet

29 Mei 2008 - 08 Juni 2008

Berner Oberland en Luberon

03 April 2008 - 13 April 2008

Languedoc-Roussillon

05 December 2007 - 15 December 2007

Fichtelgebirge

06 April 2007 - 15 April 2007

Vogezen

18 Oktober 2006 - 29 Oktober 2006

Corsica

24 Augustus 2006 - 03 September 2006

Noorwegen

Landen bezocht: