Op expeditie naar ons werk - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu Op expeditie naar ons werk - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu

Op expeditie naar ons werk

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 December 2009 | Nederland, Utrecht

De dag begon vroeg vandaag. Gisteren werden we getrakteerd op een heerlijk pak sneeuw en het werd zo veel dat de bussen niet meer reden. Harry had een vroege dienst vandaag en ik besloot om met hem mee te rijden, want hij moest op Overvecht beginnen en dan kon ik met een klein stukje lopen mooi op mijn werk terecht komen.
Op de GVU-garage was er weinig activiteit. Chauffeurs kwamen en... chauffeurs gingen ook weer, waarbij niet verzuimd werd om mij ook even in te lichten, waarvoor dank!
Even later stond Har voor de poort met zijn auto en hij bracht me wel even met zijn eigen busje naar Overvecht toe. Daar aangekomen was het nog donker. Grote sneeuwballen die geen sneeuwpop konden worden omdat ze te zwaar waren lagen in het door de sneeuw bedekte gras. Er lag een best pak sneeuw en het was grappig om te zien hoe diep ze met hun koppen in de sneeuw verdwenen om er even later als een Yeti uit te komen! Natuurlijk moest er ook even geklierd worden door Tora...

Bij de bushalte schuin tegenover mijn werk stonden veel mensen te wachten, dus heb ik ze even ingeseind dat ze beter een ander vervoer konden regelen. Staan blijven zou een lange dag worden...
Prachtig op tijd was ik op mijn werk. Jan zou zich vast rot schrikken als ik voor zevenen al binnen zou stappen, dus ik ging nog een rondje door het park. Nu is er bij het winkelcentrum tegenover mijn werk een kerstman in een paal gehangen en daar staat een enorme schijnwerper op. Deze zee van licht gaf een surrealistisch beeld in het besneeuwde park.
Voldaan na een stevige tippel in de sneeuw kropen de honden hun hok in! Mijn werkdag kon beginnen!

P.S: Meest voorkomende klacht vandaag: kleine hondjes die in huis plasten omdat ze niet naar buiten durfden... Ben zo blij met mijn honden!!!

Harry ging terug naar de garage. Hij was zijn mobiel vergeten en niet bereikbaar. Het was geen ramp en best gezellig. Er werden allemaal leuke oude verhalen verteld (hij heeft vast wel enkele duiten in het zakje gedaan!) en soep en broodjes gebracht. Al met al een dag om niet te vergeten!

• 29 December 2009 - 16:58

Irma:

Gaaf joh om al die bussen zo op een rij te zien staan.
    En al die sneeuw. . . zo geweldig! Wat is het dan allemaal mooi hè.

• 29 December 2009 - 20:23

Betty:

Ook onze Karel vond het erg eng in de sneeuw, hoge poten en op een gegeven moment helemaal de weg kwijt, heb hem uiteindelijk met geweld van de pergola moeten plukken.God wat hou ik van dat beest, je kent het, mooie foto's van de honden! Gaat het goed met Snorri?

Lieve groet.

• 01 Januari 2010 - 15:34

Fabiola:

Hai hai,

Trevor was de sneeuw niet uit te trekken.
    Hij vond het prachtig en vermaakte zich uitstekend.
    Heen en weer rennen en dan ineens je neus in de sneeuw duwen was favoriet.
    En in een hevige sneeuwbui met veel wind gewoon op je gemakje gaan liggen kluiven deed het ook goed.

Liefs Fab