Winterwonderland - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu Winterwonderland - Reisverslag uit Houten, Nederland van Lisette Zweers-van der Staak - WaarBenJij.nu

Winterwonderland

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

20 December 2009 | Nederland, Houten

Het is me wat vandaag… Het weeralarm van het KNMI heeft al een hoop stof doen opwaaien maar vandaag is er weer eentje, en wel terecht! Kijk maar wat we voor weerbericht hebben en de regio Utrecht:
“In vrijwel de hele regio Utrecht ligt het openbaar vervoer plat. Treinen en bussen rijden niet meer en ook de tram is vanaf 14.00 in de remise. Rijkswaterstaat en de ANWB raden automobilisten af om de weg op de gaan. Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven.
Op veel snelwegen wordt langzaam gereden. De linkerrijstrook is meestal niet begaanbaar en op sommige wegen zijn sneeuwduinen ontstaan. Er zijn volgens de ANWB in heel Nederland al bijna honderd ongevallen gebeurd.
Connexxion heeft de dienst in heel Nederland neergelegd. Sommige stadsbussen in Utrecht reden zondagmorgen nog wel, maar gaan nu ook terug naar de garage. De tram Nieuwegein-Utrecht rijdt sinds 14.00 ook niet meer.” (bron RTV Utrecht)

Inderdaad… Ik kreeg van Har vanmorgen een telefoontje dat ik er rekening mee moest houden dat er geen streekbussen reden, maar hij reed als onderdeel van het GVU (weliswaar stapvoets) nog wel zijn rondjes op de bus in de stad, hoewel er van een tijdsschema natuurlijk geen sprake kon zijn! Ze geven er nu ook de brui aan, maar het zal nog wel even duren voordat hij thuis is.
Harry kent zijn meisje en wist dat ik met sneeuw met geen tien paarden binnen te houden ben! Natuurlijk ben ik niet op mijn achterhoofd gevallen en zeker met Hiko’s knie moet ik niet al te gekke dingen doen, dus ik had een rondje uitgestippeld waar geen bus aan te pas kwam.
Het is niet te geloven, maar de hele ronde ben ik slechts 4 honden tegengekomen. Zulk heerlijk weer en dan zo weinig volk op de been… Ik was niet eens zo vroeg, dus dat is ook geen excuus… En koud… ach, dat viel reuze mee! Met mijn skibroek (de dunne) en een thermoshirt, daar overheen een Dale-trui met windstopper en mijn regenjack om de fotocamera te beschermen had ik het warm, ondanks de wind.
Tora was net als eerder zo gek als een deur. Hiko moest het behoorlijk ontgelden, maar was zowaar een keertje echt duidelijk in plaats van veel te tolerant naar de klein rooie. Het was dan ook meteen afgelopen en gingen ze samen ruiken, zij aan zij lopen en dat soort dingen. Ze kunnen zo lief zijn!
Langs het kanaal was de wind van opzij en de sneeuw viel horizontaal. Toen we dichter bij huis kwamen, begon het serieus te sneeuwen. Ik liep te genieten door de sneeuw en kwam een negatief mens tegen die tegen mij begon te mopperen hoe vreselijk dit weer was. Helaas… ze had de verkeerde te pakken. Het “Ja, erg hè? Ik ben het ook zo zat!” wat ze zo graag wilde horen komt er bij mij niet uit! Wat maakte ze het zichzelf moeilijk… Je krijgt het hele pak sneeuw voor niets en in plaats van de zegeningen tellen dat we de mooie seizoenswisselingen hebben en daar met volle teugen van te genieten liep ze te mopperen… Ze doet maar, als ze mij er maar niet meer mee lastig valt!
Thuis aangekomen zat Snorri op de trap, en antwoordde keurig mijn roepen. Ze wil nog wel liever blik dan brok. Omdat Tora haar brokjes ontdekte, weet ik niet precies hoeveel Snorri gegeten heeft… Ze doet het echter weer een stukje beter dan gisteren, en het zal wel goed komen met haar, denk ik!
Beide katten keken sceptisch naar buiten. Nille durfde nog wel enigszins poolshoogte te nemen, maar Snor is nog steeds panisch bij een mogelijke toegang naar buiten. Functionele angst zullen we maar zeggen.

Hoe anders dan de stille ochtend was het vanmiddag… Hoewel er geen auto meer reed en er her en der gestrande auto’s in de wijk stonden was het nu wel druk met mensen en kinderen. Een paar prille pubers staken vuurwerk af, net toen ik Peter van de boerderij vertelde dat Snorri terecht was. Hij vroeg zich af of Hiek het koud had, maar de held stond van angst te trillen als een juffershondje… Het was laveren tussen sneeuwbalgooiende jeugd, pappa’s met kroost op een slee, rennende kindjes, huilende kindjes (gevallen), en heel veel lopende mensen. Onderweg begon het weer te sneeuwen en toen verdween iedereen weer naar binnen toe, behalve wij. Nu konden we weer lekker rustig doorlopen naar huis en kon Hiko zijn staart ook weer in de krul doen nu het geknal over was…
Harry kwam gelukkig ook ongedeerd thuis. Hij weet wel wat hij moet doen met dit weer op de weg,. Maar al die anderen die het niet weten… Fijn dat hij er weer was in ieder geval. Was opvallend rustig in de bus geweest vandaag. Wat een gekkenhuis! Leve de sneeuw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Dit is een reis door een hondenleven, en en passant neem ik je mee via Überall (D), Hvorsomhelst (N), Partout (F) en Vannenleiendakske (B)mee op kampeertrektochten door Europa. Veel lees- en kijkplezier!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 421337

Voorgaande reizen:

01 Januari 2008 - 30 September 2014

Waterliniepad

01 Januari 2010 - 31 December 2010

Dagboekje 2010

28 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

Weekend Eifel

12 Augustus 2010 - 23 Augustus 2010

Agder en Rogaland

03 Juni 2010 - 11 Juni 2010

Frans Vlaanderen

01 Februari 2008 - 06 Juni 2010

Hondenschool met Tora

01 April 2010 - 13 April 2010

Languedoc-Roussillon

01 Januari 2009 - 31 December 2009

Dagboekje 2009 buiten vakanties om

30 September 2009 - 05 Oktober 2009

Terschelling

18 Juni 2009 - 06 Juli 2009

Vestlandet

09 April 2009 - 19 April 2009

Eindelijk weer kamperen!

06 December 2007 - 31 December 2008

Tora's eerste jaar

04 December 2008 - 14 December 2008

Westerwald

07 November 2008 - 09 November 2008

Weekend Friesland met Ma en Bas

17 September 2008 - 22 September 2008

Met Irma naar de Vogezen

07 Augustus 2008 - 23 Augustus 2008

Tröndelag en Vestlandet

29 Mei 2008 - 08 Juni 2008

Berner Oberland en Luberon

03 April 2008 - 13 April 2008

Languedoc-Roussillon

05 December 2007 - 15 December 2007

Fichtelgebirge

06 April 2007 - 15 April 2007

Vogezen

18 Oktober 2006 - 29 Oktober 2006

Corsica

24 Augustus 2006 - 03 September 2006

Noorwegen

Landen bezocht: